Advies

Wat begon in 2005 als een lokaal initiatief om een hooibergenproject van de grond te krijgen en in 2007 resulteerde in de Stichting Hooibergen, is inmiddels uitgegroeid tot een organisatie die landelijk om advies wordt gevraagd!

Vaak gaat het om relatief eenvoudige adviezen, maar soms ook om vrij complexe vragen en ‘vastgelopen’ zaken. Door tactvol optreden en respect te tonen voor alle partijen, komt er zelfs in die situaties gewoonlijk wel een oplossing waarin alle partijen zich kunnen vinden.

Gemeente Hilvarenbeek april 2015:

hooiberg wil  schepens

Hooiberg te Hilvarenbeek; gerealiseerd mede dankzij deskundig advies van de Stichting Hooibergen

In 2014/2015 heeft de Stichting hooibergen in dezen geadviseerd in de gemeente Hilvarenbeek. Een gemeente waarin toerisme en recreatie hoog in het vaandel staat. Dit heeft geleid tot behoud van een toeristisch waardevol gebouw met uitstraling naar de hele omgeving en tevreden partijen als resultaat.

Gemeente Zaltbommel mei 2012:

Van Ballegooijen Gameren (2)-1

Hooiberg te Gameren; gerealiseerd mede dankzij deskundige advies van de Stichting Hooibergen

In 2010 werd de stichting hooibergen om advies gevraagd in Gameren (gemeente Zaltbommel) Een gemeente waar traditioneel veel hooibergen voorkomen!
Een vastgelopen zaak werd, dankzij goede tips en dito onderbouwing van de stichting, alsnog vlot getrokken. Met als resultaat dat er in 2012 een prachtige 5 roedige hooiberg gerealiseerd kon worden op een plek waar er vroeger ook een stond.